Alates 01.12.2020 ei ole enam vaja isikliku abivahendi kaarti paberkandjal.
Sotsiaalkindlustusameti abivahendite e-teenuse arendus on jõudnud järgimisesse etappi ning alates 1. detsembrist kantakse abivahendi tehingud AINULT digitaalsesse süsteemi ja kogu info liikumine toimub elektrooniliselt. See tähendab, et kliendid ei pea enam abivahendi kaarti taotlema ega kaasas kandma. Kõiki ostutehinguid on võimalik jälgida Sotsiaalkindlustusameti iseteenindusest.
Soodustingimustel abivahendi ostmiseks on vajalik:
*Arstitõend (vanaduspensionäridel ei ole vaja arstitõendit pidamatustoodete ostmiseks)
*Isikut tõendav dokument (kui ost sooritatakse kellegi eest, siis on vajalik mõlema isiku dokument)
Abivahendi vajaduse võib tuvastada ja tõendi väljastada: perearst, eriarst, rehabilitatsiooni meeskond, füsioterapeut, tegevusterapeut, õde või ämmaemand.
Arstitõendile kehtivad nõuded:
o Tõend võib olla paberkandjal või saadetud digi-allkirjastatuna (tõendina ei sobi digiretsept).
o Puudeta lastel tuvastab abivahendi vajaduse eriarst.
o Tõend kehtib 2 aastat.
o Vanaduspensioni ealistel puudub esmase tõendi vajadus uriini imavate abivahendite osas.
o Alates 16. aastasel tööealisel isikul puudub korduva tõendi vajadus.
o Arstitõend peab sisaldama üheselt arusaadavalt abivahendi nimetust või abivahendi ISO koodi:
* „Uriini imavad abivahendid“ / ISO kood 09.30. – kirjutades tõendile antud nimetuse või koodi, ei pea eraldi välja tooma teisi kaasuvaid abivahendeid (pesemine, naha kaitse, niisutatud salvrätid, aluslinad jne.), sest tõend laieneb neile automaatselt.
* „Kateetrid“ / ISO kood 09.24. – kirjutades tõendile antud nimetuse või koodi, ei pea eraldi välja tooma teisi kaasuvaid abivahendeid (uriinikotid, uriinikogujate riputus- ja kinnitusvahendid; samuti naha kaitse ja puhastamise ning keha pesemise ja küürimise vahendid), sest tõend laieneb neile automaatselt.
Hooldekodudes elavatel inimestel õigus osta pidamatus-hooldusvahendeid riikliku soodustusega piiratud sortimendi ulatuses.