Ülekaal, kilpnäärme ületalitlus ja pidamatus (21.08.2013)

Ülekaal, kilpnäärme ületalitlus ja pidamatus (21.08.2013)

Küsimus: Umbes 7-8 aastat tagasi paigaldati mulle ling, oli probleem pingutusel tekkivate leketega. Nüüd on aeg edasi läinud, lingu mõju juba ammu kadunud, kuid on juurde tekkinud teistmoodi uriinipidamatus.
Olen 49-aastane, suures ülekaalus naine. Põieprobleem on selline, et ma ei jõua praktiliselt kunagi kuivalt WC-potini. Mul ei pruugi olla vajadust WC-sse minna, ma lihtsalt tõusen ja mõtlen, et käiks seal ära ja juba tekib meeletu soov… Kiirelt-kiirelt potini ja siis pean seisma jalad ristis, pükse ära võtta ei saa, muidu on kõik põrandal. Vahel jookseb kõik pesukaitsmesse juba toolilt tõustes – mitte mõni tilk, vaid voolab.
Mul on ka kilpnäärme ületalitlus ning sellest tingitud probleem silmadega nõudis ravi (pulssravi) metüülpretnisolooniga. See omakorda soodustab ju uriini rohkemat-tihedamat eritust tilguti all oleku päeval ja järgneval ööl. Siis oli kuri karjas…öösel ärkasin, ilma et oleks häda olnud ja otsustasin “igaks juhuks” pissile minna, niipea, kui tõusin – pool põiest tühjenes põrandale voodi juures ja ülejäänud teel WC-sse! Millest peaksin alustama ja kuidas edasi tegutsema?

Vastab günekoloog Ülle Kadastik: Lingu toime on pingutusel (köhimisel, aevastamisel jne) uriinilekke ärahoidmine. Kaalu tõusuga võib toime nõrgeneda. Teie puhul on tegemist lisandunud tung-uriinipidamatusega, mis vajaks hoopis tablettravi. Väga soovitaks regulaarset võimlemist (kodulehelt näete harjutusi) ja kaalust allavõtmist! Kuna teil on ka kaasuvaid haigusi ja seoses sellega võetavad rohud mõjutavad teie olukorda, siis sellega peate arvestama. Soovitaks pöörduda uroloogi poole, kes kirjutaks teile rohtu. Uue lingu panemine võib olukorda küll parandada, kuid mitte oluliselt. Esialgu järgige soovitusi.

Uus küsimus: Käisin uroloogi vastuvõtul, andsin analüüsi. Vastus oli, et minu uriin sisaldab liiga palju mingeid asju, seda saavat tabletiraviga korda. Arst andis ka uue saatekirja uriini proovi jaoks ja seal on ära märgitud sellised uuringud: aeroobid, seened, mycoplasma hominis ja ureaplasma urealyticum – need kaks viimast vist olidki need ,mida olevat palju ja mille süül mul on lekke probleem. Tabletid olid: Doxy-M-ratiopharm 100mg 2 tbl päevas, 10 päeva. 9 päeva on möödas, kuid tulemus on 0. Asjatult kulutatud raha, mul on tablette niigi 3 erinevat, need olid neljandad. Tekkinud on maksakahjustus, nagu ütles minu endokrinoloog. Kas jälle ravimatu haigus nagu mul juba üks on? Mis siis nüüd ette võtta?
Vastab uroloog Gennadi Timberg: Teile on teostatud täiesti adekvaatsed uuringud ja ravi, kuid küsimus ei seisne ainult operatsioonis ja järgnevas tulemis. Teie probleemide jada algas, kui Teid esmaselt opereeriti, püüdes Teid aidata. Kuna olete ülekaalus ja nagu aru saan, kaal järjest kasvab, siis seoses sellega tekivadki kusepidamatuse probleemid. Ülekaalu tõttu kaob organismil normaalne kontroll vaagnapõhjalihaste üle, mis samuti võtavad osa kusepidamise funktsioonist. Lisaks tekivad hormonaalsed häired ning kolmandaks on Teil leitud põletik. Maksakahjustus ei saa tekkida ainult ühekordse põletikuvastase raviga, siin on juba organismi varasem probleem põhjuseks, oletatavasti maksakoe rasvumine? Sellele on kirja teel raske vastata, sest pole Teie kliinilisi andmeid, et olukorda hinnata. Tuleb pöörduda oma perearstile ja ka Teid ravinud uroloogi poole, kindlasti kuulata endokrinoloogi soovitusi, kes koos panevad paika Teie raviplaani ja annavad nõu, kuidas raviga edasi minna ja abi saada.